WYKONAWCA:
Urząd Miasta Konin w partnerstwie z Agencją Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie
TERMIN REALIZACJI:
Październik 2019 – Czerwiec 2022
BUDŻET:
5.037.580,00 zł – koszty całego projektu
4.012.153,00 zł – dofinansowanie
Jesteś zainteresowany wzięciem udziału w projekcie?
Wypełnij ankietę!
PRZEDMIOT I CEL:
Projekt zakłada realizację działań o charakterze kompleksowego systemu zarządzania promocją gospodarczą i inwestycyjną subregionu konińskiego oraz wzmocnienie potencjału gospodarczego Wielkopolski Wschodniej, głównie w jego strategicznych obszarach.
Celem bezpośrednim projektu jest poprawa atrakcyjności inwestycyjnej oraz rozwoju społeczno – gospodarczego subregionu konińskiego, poprzez rozwój kompleksowego systemu zarządzania promocją gospodarczą i inwestycyjną regionu oraz stworzenie warunków dla internacjonalizacji działalności gospodarczej i rozwoju sieci współpracy z podmiotami zagranicznymi.
Cele szczegółowe to: wzrost poziomu handlu zagranicznego MSP w subregionie poprzez rozpoczęcie lub rozwój eksportu na rynkach zagranicznych, napływ inwestorów do subregionu konińskiego oraz budowa marki WDE, czego efektem będzie poprawa wizerunku i rozpoznawalności regionu.
W efekcie wzmocnione zostaną lokalne struktury gospodarcze, a podjęte działania pomogą przygotować się na omawianą wyżej konieczną przemianę gospodarczą oraz utrwalenie w świadomości potencjalnych inwestorów zalet i cech Wielkopolski Wschodniej.
BENEFICJENT OSTATECZNY:
Przedsiębiorstwa z sektora MSP, które obecnie prowadzą działalność lub planują zainwestować na obszarze subregionu konińskiego i działające głównie w obszarach Regionalnych Inteligentnych Specjalizacji (RIS):
- Biosurowce i żywność dla świadomych konsumentów
- Przemysł jutra
- Rozwój oparty na ICT
- Wyspecjalizowane procesy logistyczne
- Odnawialne Źródła Energii i nowoczesne technologie energetyczne
- Turystyka
DZIAŁANIA:
ZADANIE 1 Marka Wielkopolska Dolina Energii (WDE)
- Opracowanie studium wykonalności
- Budowa marki WDE
- Opracowanie i wykonanie strony internetowej
- Kampanie promocyjne rozpoznawalności marki WDE w regionie i/lub województwie
ZADANIE 2 i 3 Promocja gospodarcza
- Organizacja i udział w międzynarodowych wydarzeniach gospodarczych
- Organizacja Tragów Odnawialnych Źródeł Energii – Nowa Energia w regionie
- Opracowanie analiz wybranych rynków zagranicznych i/lub możliwości transformacji gospodarczej regionu WDE
- Usługi ekspercko – doradcze w zakresie wparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw
- Organizacja i udział w międzynarodowych imprezach targowych lub wystaw dla przedsiębiorców i innych podmiotów
- Organizacja misji przyjazdowej przedstawicieli zagranicznych podmiotów i/lub ekspertów dla przedsiębiorców z WDE
ZADANIE 4 Promocja inwestycyjna
- Obsługa bazy ofert inwestycyjnych.
- Organizacja i udział w międzynarodowych targach lub wystawach inwestycyjnych w celu zaprezentowania możliwości inwestycyjnych regionu
KORZYŚCI:
Korzyści czerpać będą głównie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z regionu Wielkopolski Wschodniej. W ramach ww. Działań przewidziane jest uczestnictwo sektora MSP w krajowych i międzynarodowych wydarzeniach gospodarczych, korzystanie z usług ekspercko – doradczych w zakresie wparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw. Przewidziany jest udział w międzynarodowych imprezach targowych lub wystawach dla przedsiębiorców i innych podmiotów, udział w misjach przyjazdowych przedstawicieli zagranicznych podmiotów i/lub ekspertów dla przedsiębiorców z WDE, jak również korzystanie z bazy ofert inwestycyjnych.
REALIZACJA:
Projekt na etapie realizacji Działania polegającego na Budowie marki WDE.
Opracowano już spójną identyfikację wizualną WDE, która będzie stanowić element definiujący i spajający wszystkie działania promocyjne projektu.
Opracowano dokumentację dotyczącą ochrony znaku towarowego WDE.
Odbyło się już pierwsze międzynarodowe wydarzenie gospodarcze promujące markę WDE.
AKTUALNOŚCI:
Trwają w chwili obecnej prace związane z opracowaniem i wykonaniem strony internetowej promującej markę WDE. W sposób zdalny prowadzone są pierwsze kampanie promocyjne rozpoznawalności marki WDE.
Zaplanowane są również pierwsze usługi ekspercko – doradcze w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zainteresowanych przedsiębiorców zapraszamy do kontaktu.
Osoby do kontaktu:
Małgorzata Matusiak
specjalista ds. internacjonalizacji przedsiębiorstw w projekcie
Agnieszka Dixa
stanowisko ds. wsparcia i monitoringu uczestników w projekcie
Monika Szymczak
stanowisko ds. wsparcia i monitoringu uczestników w projekcie